Tuesday, December 21, 2010

Pieces of my Memories: Panjat Tangki Air Sekolah

"Wan bangun-bangun!" Tiba-tiba Suhaimi @ Semmy, roomateku mengejutkan aku yang tengah lena dibuai mimpi sebab ponteng prep petang.

"Pehal bising-bising nih,aku nak tidola..lambat lagi masa makan kan?"

"makan je yang ko ingat ek? badan kurus, tapi kuat makan.Jomla ade projek best nih.." Aku pun layankan je budak Semmy ni.kalau tak, memang dia akan ganggu aku tido jugak.

"projek ape ni Mi?" aku yang tak tau ape-ape masih lagi mengikut mamat semmy ni.Takkan nak gi pantai lagi? bosanla asik gi pantai je.

"Kita nak melakar sejarah harini. aku nak ajak ko panjat tangki air" dia menjawab sambil tersengih jahat.

"Ko biar betol mi, kang pakgad nampak, saje je kita kena tembak.silap-silap kena gantung skolah..SPM dah dekat ni.." aku mula cuak dengan plan gila roomate aku ni.

"Sebab SPM dah dekat la kita kena buat sesuatu.Takkan ko nak tinggal skolah tanpa kenangan yang hebat?"

Ade btolnya cakap mamat nih.Tanpa disedari kitorang dah sampai kat tangki air tu.Telan air liur gak aku melihat ketinggian tangki air tu.memang keje gila ni.

Inilah rupa paras tangki air tu..giler tinggi..



"Ko naik dulu la Mi" aku yang dah mula ragu-ragu menyuruh semmy naik dulu.Melihat kejayaannya memanjat dengan mudah, aku pun turut berasa konfiden.tapi bila sampai separuh jalan, aku mula rasa goyang-goyang sebab sekolah aku ni tepi pantai, maka anginnya agak kuat.Cuakaku seketika.semmy dh selamat tiba kat atas.aku pun gagahi jugak naik sampai atas.dah separuh jalan ni.kalau aku turun balik, mau kena gelak ngan semmy smpai 7 tahun.

Akhirnya selamat jugak aku smapai.memang best gile dok atas tu.dengan angin yang bertiup, dengan dapat tengok pemandangan sekitar daerah besut, pastu boleh pulak nampak pulau perhentian nun disana.rasa macam taknak turun je.

"Jom la tulis nama'  eh? rupanya semmy dah siap-siap bawak permanent marker pen...cantik la bro.. inilah namanya melakar sejarah..

Time nak turun lagi satu masalah datang...susah gile nak turun...lagi susah dari naik...setelah berusaha buat seketika, aku dapat gak turun.

lepas tu sekali lagi kitorang naik, tapi belah malam pulak..seram pon ade gak sebab ade dengar cite antu kat kawasan tu...tapi bila smpai atas, hilang semua ketakutan... pemandangn pun lagi cun belah malam ni..

dah lama aku tinggalkan sekolah tu.. peristiwa tu berlaku tahun 2003, time aku SPM.. aku pun taktau nama aku ngan semmy still ade lagi ke tak kat atas tu... kalau boleh memang aku nak gi naik skali lagi...hee


*rindu gile ngan MRSM Kota Putra!!!!

4 comments:

Cik Ila said...

hahahahha...kelakar la..
knapa la bdk2 duk asrama dlu suka pnjat tangki air..hahaha

:)

Azwan Aziz said...

Kalo panjat pokok, nanti org cakap lain plak...hehe

cg_mila said...

ceit.rindu giler eh??haha.skunk ni kalo ad yg buat prangai cm gtu, x leh pnggil mrsm ulul albab dah.haha.

Azwan Aziz said...

Dulu bdk2 sume dasat2... xde lg ulul albab tu..huhu