Friday, March 28, 2014

Kalau...

Lepas game bola, aku memang suka lepak kedai kopi keesokan harinya. Kalau di Kelate, pasti bola akan jadi perbualan hangat tak kira menang atau kalah. Pasti banyak ulasan-ulasan dari pakar-pakar bolasepak tak terlatih dapat aku dengar. Aku suka dengar ulasan-ulasan mereka. Ada yang munasabah dan ada jugak yang macam syok sendiri. Cakap sampai kelangit, sentuh bola pun tak pernah. Tapi pedulikan semua tu sebab semua orang ada mata, semua orang berhak suarakan pendapat masing-masing. Kata negara demokrasi kan?



"Kalau la bola tu tak kena palang, mesti dah masuk gol"



"kalau Shakir tak injured mesti dia dapat score"