Friday, December 10, 2010

Miracle of Love...

Don't find love,
Let love find you,
That's why it's
Calling falling in love,
Because you don't
Force yourself to fall,
You just fall into it....

Mencinta dan dicintai... fitrah setiap manusia di dunia..Namun persoalannya, apakah sebenarnya cinta itu? Apakah petanda-petanda yang menunjukkan yang kita sudah jatuh cinta? Apa yang perlu kita lakukan apabila sudah jatuh cinta?Seringkali kita mendengar istilah mabuk cinta- seseorang yang tidak mempedulikan urusan hariannya kerana telah diserang angin cinta. Apakah itu cinta yang kita mahukan?

Seringkali juga berlaku keadaan dimana kita amatlah meminati seseorang. Lantas mencuba pelbagai cara yang sebaik mungkin untuk mengekspresikan cinta kita kepada si dia agar kita dapat memenangi hatinya. Namun kadang-kadang usaha itu gagal sama sekali walau telah seribu cara dilakukan. Lalu kita berasa terluka dan mula tidak mempercayai cinta.

Tetapi ada juga keadaan dimana kita tidak ingin terikat dalam jerat percintaan, tetapi perasaan itu hadir secara halus dan tanpa disedari ia telah tumbuh mekar di hati kita. Lalu apakah yang perlu dibuat? Membiarkan cinta itu terus mekar akan membuatkan kita tidak tenteram, tetapi jika dibunuh rasa cinta itu juga akan menyeksakan.

Cinta itu indah dan bukan semua orang dianugerahkan oleh-Nya untuk mendapat cinta sejati. Fikirlah sebaiknya tentang bagaimana harus kita uruskan perasaan itu agar ia tidak memudaratkan seluruh hayat kehidupan kita di dunia ini...


No comments: