Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Monday, December 6, 2010

Boulevard Of Broken Dreams...

Jatuh, bangun, tersungkur...hal biasa dalam hidup dan kehidupan. Tambahan pula untuk hidup kita kena bergerak. Untuk meneruskan kehidupan ini ada hala yang mesti kita tuju. Sama ada jalan berliku yang kita lalui atau jalan yang rata kita selusuri, kedua-duanya menyediakan risiko. Jalan berliku kadang membuat kita hilang kawalan lalu terbabas entah kemana. Jalan rata, yang lurus kadang terlalu membuai kita sehingga kita alpa, yang kesudahannya merosakkan perjalanan...

Lalu apakah pilihan kita? Jalan lurus atau yang penuh berliku....Entahlah..Sememangnya aku sendiri tiada jawapan untuk soalan itu. Kerana aku merasakan hidup aku berlalu dengan begitu sahaja tanpa perlu aku membuat sebarang keputusan untuk memilih jalan yang mana kerana pilihan itu telah dibuat dan sekarang aku hanya perlu menanggung segala risiko atas pilihan itu..

Tanpa aku sedari, terkadang aku agak menyesali kerana membuat "pilihan itu" . Tapi apakan dayaku lagi...? Segalanya telah berlalu...tiada apa yang perlu aku kesalkan lagi... Lagipun sebagai seorang lelaki, aku tidak seharusnya menarik sebarang kata-kata aku biarpun ia mungkin membawa impak yang besar...


No comments: