Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Tuesday, August 16, 2011

Dari Sinar Mata 6

Sekarang dah pukul 9.37... Ah sudah..aku dah lambat. Dahla hari ni first date dengan Atie. Janji nak jumpa pukul 10.Sempat lagi ni. Tapi aku mandi pun belum. Baju pun tak tau nak pakai yang mana lagi. Ni semua gara-gara layan drama jepun malam tadi la. Ingatkan nak layan 1 episod je. Sekali sampai 5 episod. Kan dah lambat bangun.Apa-apa hal pun, mandi dulu la.

Dah pukul 10. Aku baru nak start enjin kereta. Masak la aku kali ni. Dah la kemain lagi susah nak ajak dia keluar. Dah dapat ni aku buat hal pulak. Terjejas la reputasi aku sebagai jejaka yang always punctual. Perasan betul.haha.Mintak-mintak la dia pun datang lambat jugak. Boleh ke mintak camtu? hehe

Waktu aku melangkah masuk ke restoran Four Seasons tu aku dah tertangkap sesusuk tubuh yang cukup aku kenali. Sah Atie dah sampai. Waktu tu dah 10.25. Nak bagi alasan ape ni? Takkan nak cakap aku tolong orang tua melintas jalan? sumpah dia tak percaya nanti. Kalau aku terus terang, takut dia marah pulak. Ah baik cakap yang betul je. Bak kata orang putih Honesty Is The Best Policy. Aku terus mendekati meja yang dia duduk. Berdebar la pulak. Bukan sebab first date, tapi sebab takut datang lambat.hehe.

"Dah lama sampai?" Aku bertanya sebaik saja duduk. Aku tengok dia buat muka selamba.

"Pukul 10.05 tadi" pendek je jawab. marah ke?

"Sorry la saya terbangun lambat tadi" Aku sengih je dengan harapan dia tak akan marah.

"Takpe, biasala lelaki memang suka bangun lambat kalau hari cuti kan?" Ambik kau sedas. kan dah kena.huhu

"Eh takdela. Selalu saya bangun awal, hari ni je terbangun lambat sikit," Aku cuba-cuba nak buat lawak. Akhirnya diaa senyum. Lega.

"Emm ok lah. Awak nak tau sesuatu tak?" Tiba-tiba dia masuk mode serius balik. Janganla dia cakap dia tu sebenarnya bini orang atau tunang orang. Pengsan aku nanti.

"Sebenarnya saya dah lama kenal awak. Sebelum awak jumpa saya kat kedai tu lagi"

"Eh biar betul? Macamana awak boleh kenal saya? Saya bukannya famous macam Mawi, hehe"

"Kat office awak ada tak staff yang nama Ida?"

"Ida?Siti Rohaida?"

"Yup. Ida tu la. Dia tu cousin saya. hehe" Giliran dia pulak gelak.

"Jadi awek yang hantar dia tiap-tiap pagi tu awak la ek?" Tiba-tiba aku boleh teringat pasal Ida. Memang tiap-tiap pagi mesti aku terserempak denga dia kat bawah. Ada sorang awek yang hantar dia dengan motor. Tapi tak pernah bukak helmet.

"Haa pandai pun. Saya la tu" Dia senyum lagi. nampak ceria pulak.

"Patutlah awak senyum je bila nampak saya masa mula-mula saya sampai kedai awak tu kan?"

"Mula-mula saya terkejut jugak. Tak sangka awak sampai kesana."

Alamak, ni berita buruk. Kalau si Ida tu cerita yang bukan-bukan pasal aku macamana? Masak aku kali ni. Tiba-tiba aku rasa nak ke rumah Ida sekarang jugak. Tapi takkan aku nak tinggal Atie kat sini. Blank aku kejap. Aku cuma mampu berharap Ida takkan cerita apa-apa. Tolong la..


Macam biasa... bersambung.... hee



Dah sampai episod 6, bagila komen sket... huhu

~ kepercayaan sesuatu yang penting dalam setiap perhubungan ~

2 comments:

Farhanhanif91 said...

mana episod 5?

Farhanhanif91 said...

maaf...episod 5 anda lupa tag...baru jmpa kat archive