Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Friday, July 8, 2011

Dari Sinar Mata 2

Malam tu aku tak dapat nak lelapkan mata. Asyik teringat kat awek kedai makan tadi je. Nama dia pun aku lupa nak tanya. Muka cun, nama pun mesti cun kan,hehe. Tapi betul ke dia nak bagi nombor telefon dia kat aku? atau sekadar marketing strategy supaya aku terus gi makan kat kedai dia tiap-tiap hari? Ini yang membuatkan hati lelaki aku ni sedikit gelisah. Ahh belum cuba belum tahu, aku cuba untuk tenangkan perasaan sendiri. Dan aku terus hanyut dibuai mimpi sambil layan lagu Fantasia Bulan Madu.

Keesokan paginya, aku kepejabat seperti biasa. Namun bukan kerja yang aku utamakan saat itu, yang paling aku nantikan adalah waktu lunch. Lambat pulak masa berjalan hari ni. Rasa macam nak pusing jam sendiri pun ada, hehe. Gelisah pulak aku rasa. Nasib baik hari ni tiada kerja urgent yang perlu aku settlekan. Yang tak berapa nak penting tu, aku tolak tepi dulu la. Bukan aku malas nak kerja, cuma aku taknak buat kerja dalam keadaan aku yang serba tak kena ni. Nanti banyak pulak benda silap yang berlaku. Tak pasal-pasal aku kena buat banyak kali. Bos aku tu pulak cerewet bukan main. Salah sikit je kena buat balik semua sekali.

Akhirnya masa yang ditunggu telah tiba. Hari ni aku terpaksa lunch sorang-sorang sebab Mirul dah janji nak temankan awek dia beli periuk untuk mak awek dia tu. Hadoi belum ape-ape dah pandai nak bodek mak mertua.Haha. Tapi aku tengok awek si Mirul tu memang mengada-ngada sikit. Mirul tu pulak mengikut je. Aku nak tegur pun takut putus sahabat pulak. Maklumla orang tengah bercinta ni semuanya nampak cantik.

Aku tiba kat kedai tu dalam pukul 12.45. Aku saje je keluar awal sikit. Kalau lambat-lambat kang takut ramai orang pulak. Takde can la aku nak mintak nombor seterusnya nanti. Dan seperti yang aku jangka, dia yang datang ambik pesanan aku. Tetap manis macam semalam.

"Encik nak makan apa ye arini?" dia bertanya dengan senyuman manis. Cair gua camni..

"Tak payah la nak berencik-encik dengan saya. Panggil Wan je," aku dah keluar ayat standard drama Malaysia,haha.

"Iye Encik Wan nak makan ape?" Dia macam nak gelak-gelak je. Amboi nakal jugak awek ni.

"Saya nak makan Nasi Ayam je hari ni dengan milo ais ek," dia angguk-angguk je.

"Lagi satu, jangan lupa saya nak tisu," giliran aku pulak yang senyum kat dia. Dia pulak dah macam malu-malu je.  "Okey" balasnya ringkas.

Berdebar-debar pulak aku rasa. Selalu tak pernah pulak aku rasa berdebar macam ni time nak lunch. Silap-silap belum makan aku dah kenyang ni.huhu. Macam semalam jugak, dekat 15 minit baru dia keluar balik.Punyala lama aku rasa. Macam 15 jam pun ada.

"selamat menjamu selera" katanya sebaik sahaja meletak pinggan nasi ayam tu kat depan aku.

"Err tisunya mana?" aku pulak jadi segan tiba-tiba.

"Ini tisunya" amboi hari ni dia bawak tisu warna pink untuk aku. macam perli je ni. Cepat-cepat aku bukak tisu tu. dan seperti yang aku dah agak mesti nombor 1 je yang ade.

"takleh bagi semua sekaligus ke?"

"mana boleh, kena satu-satu la." dia gelak pulak.

"Okeyla, tapi bagitau la nama awak dulu"

"Kat sini orang panggil saya Atie je"

"okey selamat berkenalan" Atie rupanya. ingatkan sari yanti..hehe Tiba-tiba ada orang panggil dia sebab nak order makan. Kacau daun betul la makcik tu.

" Saya pergi dulu ye, jumpa lagi esok," dia berlalu sambil meninggalkan senyuman manis untukku. kenyang gua camni...huhu

Alamak bersambung lagi....

~ Cinta itu datang secara tiba-tiba ~

1 comment:

Unknown said...

hehe terbaek punyer ayat...cayalah moga berjaya :p