Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Monday, July 25, 2011

Dari Sinar Mata 4

" Atie tak baik kau buat dia camtu, kesian aku tengok tadi," Elly masih tak puas hati.

" Ala dia kena tunggu lagi sehari je,hehe" Atie masih lagi tak dapat nak menahan ketawa lepas dengar cerita Elly.

"Terus hilang selera dia tadi tau, aku pulak yang rasa bersalah sebab terbabit dalam rancangan kau ni," Elly masih jugak nak bagi si Atie rasa bersalah.

"Yela-yela esok aku bagila" Dia terus melangkah ke bilik. Tidur lagi bagus..

Bukan dia saja-saja nak buat macam tu. Dia Ada sebab sendiri. Lagipun sesuatu yang sukar diperolehi pasti lebih tinggi nilainya kan? KAN?

*****

 Ridzwan kembali merenung kipas yang sedang berpusing di biliknya. Speaker laptopnya berdentum lagu In The End - Linkin Park. Ni memang lagu kecewa kegemarannya. Memang kalau time-time jiwa dilanda kekecewaan, lagu ini jugaklah yang diulang berkali-kali. Bunyi piano dalam lagu tu betul-betul menusuk jiwa.

Argh yang aku kecewa sangat ni kenapa? bukan aku baru clash dengan awek pun. Mengorat pun belum start lagi. Tapi entah kenapa hati ini rasa suatu perasaan yang sangat kecewa. Hanya tinggal 1 nombor je lagi. Bukan aku malas nak fikir. Memang la 1 nombor lagi tu boleh teka random je dari 0 sampai 9, tapi aku nak nombor tu datang dari dia. Barula nampak kesudian dia nak kawan dengan aku. Kalau dah jadi macam ni, memang terasa dipermainkan je. Entah-entah betul apa yang Mirul cakap, dia cuma nak suruh aku makan kat kedai dia je tiap-tiap hari atau dalam istilah business - Marketing Strategy. Hampeh betul la. Time-time camni buleh teringat pulak silibus time study dulu. Tapi mungkin jugak dia nak test sejauh mana kesungguhan aku nak kawan dengan dia. Bila dia tau aku still gi makan esok, mesti dia nampak keikhlasan hati aku ni. Senyum perlahan-lahan terukir di bibir. Lagu In the End yang dah diulang 12kali diganti dengan lagu Miss You Like Crazy - The Moffats. Jiwang aku malam ni..haha

*****

"Wan betul ke kau nak gi makan kat kedai tu lagi arini?"

" A'ah " pendek je aku jawab. Mirul ni bukan boleh layan sangat.

"Kan awek tu nak main-mainkan kau je? Nanti nampak macam terhegeh-hegeh pulak."

"Kita nak gi makan je kan"

"Eleh macam la aku tak tau tujuan kau tu. Kau ni memang dah angau la,"  Mirul seakan tak berpuas hati.

" Aku gentlemen ok, kalau dah mula, biar sampai habis. Kau nak ikut tak ni?

"Yela aku ikut skali," Mengalah akhirnya.

*****

Suasana kedai ni macam biasa. Time-time camni memang orang baru mula nak datang. Aku dengan Mirul duduk kat tempat biasa. Dan seperti yang aku jangka, Dia muncul jua. Masih dengan senyuman seperti biasa. Seolah tiada apa yang berlaku.

" Order?"

" Nasi goreng ayam dengan milo ais" Mirul terus order.

"Sama" pendek je aku order. Dia senyum lagi dan terus berlalu ke dapur.

Seketika kemudian dia datang membawa hidangan kami. Tiba-tiba Mirul menyampuk.

"Takde tisu ke arini?" hampeh kau Mirul, buat malu aku je. Rasa muka jadi hijau je seketika.

Dia pandang aku dan senyum. Tapi pulak yang rasa macam blushing. Gile malu woi..

"Ada, nanti kejap lagi saya ambik"

lepas je Atie masuk dalam, aku terus membebel kat Mirul.

"Ala aku nak tolong kau je, kang nanti dia buat-buat lupa, kau jugak yang gigit jari," betul jugak kata-kata Mirul tu. Kadang-kadang otak si Mirul ni boleh pakai jugak.

Tiba-tiba dia mucul dengan 2 helai tisu. satu untuk mirul dan satu untuk aku. terus aku tengok belakang tisu.

5 call me when u free -Atie-

yahooo!!!!


To be continue....kehkehkeh







~ Jangan hanya menunggu, ia harus dicari ~

5 comments:

Atie said...

nama mcm nm i...no phone yg last tu pun mcm no i...seb baik i keje lain...klu x,bertambahlah perasan i ni..hihihihi...

Azwan Aziz said...

hehe awak cikgu, segan sy nk ngorat..huhu.. thanks 4 reading... :)

Anonymous said...

cikgu bukan orang eh..hehehe..tertarik dgn nm atie dan no phone yg berakhir dgn no 5..samalah dngn sy...kebetulan ni..hehehe

Azwan Aziz said...

eh isleyia dgn tiesensei org sama kn? sbenarnya nama atie dengan no 5 tu ikut terlintas kt kepala je... xsgka kebetulan dgn awk...hehe

Anonymous said...

a ah...isleyia ngan tiesensei same person...xphm sggh google ni...jap kuar nm tiesensei..jap kuar nm isleyia...bdw,ngah tggu next episode..kot2 ada lg yg sma...hihihi