Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Friday, September 17, 2010

When i was still young and stupid (Part 1)...

Ketika aku sedang mengemas bilik, tiba2 aku terjumpa koleksi album2 gambar yang pernah aku ade sepanjang hidup aku yang hampir menjangkau umur 24 nih... masa tu jugak termenung aku sejenak mengingatkan masa yang berlalu dengan pantas... kalau tengok zaman kanak2 mmg aku xkan sangka hidup aku akan sampai ke tahap ni... dan dengan spontan aku bangun bukak laptop untuk tulis notes ni..
untuk mengimbau kembali zaman aku masih mencari arah hidup..

1993 - SK Lundang
Class: 1A2

Mula2 masuk darjah 1 macam tak best je sebab masa belajar lagi panjang dari masa belajar time tadika.haha. dahla aku mmg jenis pendiam-susah nak kawan dgn org. ditambah pulak dengan muka2 yg aku mmg xkenal langsung. yang paling mengejutkan aku dipilih sebagai ketua kelas sebab dia kata aku paling senyap. ade ke patut pilih ketua yang senyap? tak paham aku dengan cikgu tu.. sebagai budak baik aku ikutkan jela. lepas beberapa minggu aku dpatla kawan.. yg paling aku ingt sepasang kembar yang xleh nak pisah langsung azim dan azri( aku xtau kat mana dorg sekarang.. harap2 dapat jumpa lagi).. pastu rasanya xde yang menarik dah kecuali aku asik dapat no 2 je sebab xleh kalahkan bdk pompuan tu.. dah x ingt nama dia... tp mmg dia je yang mengunggulli carta smpai abis..

1994 - SK Lundang
Class 2A2

masuk darjah dua pon sma gak.. cuma aku dah tak jadi ketua class lagi dah.. pilih orang lain la pulak... aku pon makin terer, cuma masih xleh dapat no 1.. pandai tol la budak pompuan tu.. kat mana la dia sekarang..masa ni aku dah pindah umah.. dari lundang ke tanjung chat.. tapi still habiskan sekolah kat sini untuk taun ni..

1995 - SK Ismail Petra 1
Class 3 zamrud

Time ni kena pindah skolah... rasa sakit perut gak time mula2 masuk.. tak macam time mula2 masuk darjah 1 dulu.. kat sini kebanyakan budak bandar+anak org kaya2..huhu.. aku mula2 culture shock gak la.. tp nasib baik ade jiran yg dok 1 taman ngan aku Yusmanizam @ yus dok sekelas ngn aku... dia la yg tlg kenalkan aku ngn bdk2 lain.. tp skolah ni mmg lain la ngn skolah aku dl... mcm2 ade.. tapi bila aku dpt bergaul mesra ngn dorg, aku plak yg hanyut.. alih2 kena turun class sebab result exam ujung taun teruk gile...haha.. turun class ni lagila byk cabaran...

.:to be continued:.


No comments: