Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Sunday, July 8, 2012

Kelantan Juara Berganda

07.07.2012
8.30am

Aku tengah ready nak gi keje, tiba-tiba kaki rasa terseliuh pulak. Adoi ni yang malas, camne nak drive gi keje? dahla aku pakai kereta manual. Lepas urut-urut sikit aku gagahi jua pergi kerja, pekerja contoh la katakan.haha.
Nasib baik aku cuma kerja halfday ke arini. Apih dah kompom tiket bola malam ni dah beli. Tak kira camne aku kena gi stadium malam ni. Kalau kelate menang, kelate bakal dinobatkan Juara Liga Super 2012.

5.30pm
Aku bertolak ke stadium. Leceh betul bila drive kalau jalan jam, dahla kaki masih sakit. Dekat 6.30 baru sampai stadium. Parking pulak dah penuh. kena parking jauh sikit. lagi leceh nak jalan pasal kaki sakit lagi ni. Aku teruskan jua langkah.

7.45pm
Lepas solat maghrib kat surau berdekatan aku dan Apih masuk stadium. Kawasan scoreboard memang dah penuh. Aku pun ajak Apih lepak kat curva berdekatan Ultras kelantan. Boleh jugak aku bersorak nanti..haha.

8.55pm 
Game start. Aku layan macam biasa. Mula-mula nampak Perak macam kuat je menyerang. Risau pulak seketika. Tapi lepas dapat gol pertama pertahan perak mula longgar sampai kelate dapat score 5 gol untuk 1st half je. Ni memang jarang berlaku. memang berbaloi pengorbanan aku datang stadium malam ni.haha

10.10
Start 2nd half. indra dapat score gol ke-6 seterusnya mencipta hatrik untuk diri beliau. Dia memang nampak superb malam ni.matyo pun tak dapat nak score malam ni. 

lebih kurang 10.45
Game tamat. kelantan menang bergaya 6-0 seterusnya dinobatkan Juara Liga Super 2012. Seluruh penyokong setia The Red Warriors bersorak gembira. Setelah mengharungi musim yang sangat mencabar, akhirnya kelate membuktikan mereka adalah satu-satunya pasukan yang mampu menyelamatkan maruah negara dengan mengenepikan Lions xii. Kedengaran jua bunga api pom pang pom pang diluar sana. memang meriah sampai aku tengok penyokong macam taknak balik je, Cuma yang tak best takde upacara penyampaian piala malam ni. Mungkin nak tunggu habis musim dulu kot.

11.00pm
keluar stadium malan kat foodcourt sambil layan nadi arena.

11.30pm
berambus balik. Time sampai kat parking keta, aku jumpa ngan dua tiga orang player kelate jalan kaki lalu kat situ tapi aku tak tegur sebab aku segan.kahkahkah

Tahniah pada pasukan Kelantan the Red Warriors kerana telah berjaya mendapat 2 piala untuk tahun ni. Misi untuk dapatkan lagi satu piala iaitu Piala Malaysia pulak. Sama-samalah kita nantikan lepas raya nanti.


~ Alhamdulillah ~

No comments: