Thursday, December 29, 2011

Suka Duka 2011

Diam tak diam, 2011 hampir melabuhkan tirainya. Macam biasa jugak, dalam setahun ni pasti ada peristiwa suka dan duka yang aku lalui. Begitu juga perubahan-perubahan yang aku lalui walaupun tak banyak. Tapi kadang-kadang aku rasa macam waktu dah terhenti atau mungkin aku yang ditinggalkan waktu. Mungkin kehidupan aku yang agak kosong ni menyebabkan aku kurang gembira dan seolah-seolah terperangkap dalam satu ruangan yang tiada siapa pun fahami apa yang aku alami. Aku tahu hidup ini bukan hanya untuk gembira, sebab kadang-kadang kesedihan yang buat aku kuat.

Perubahan yang paling ketara pada tahun ni ialah aku mula kerja tetap (selamat tinggal dunia pengangguran,haha). Walaupun pada mulanya aku hampir berhenti sebab rasa kerja tu sangatlah tak sesuai dengan aku, namun berkat kesabaran atas nasihat kawan baik dan sebab terdesak nak duit bayar hutang along PTPTN, aku teruskan jua. Alhamdullilah keadaan aku sekarang lebih baik berbanding sebelum ni. Dapat jugak naik pangkat walaupun kerja tak sampai setahun pun.hehe. Tapi bila datang time stress, selalu jugak pikir nak cari kerja lain.haha.

Kedua, aku dapat lagi sorang anak sedara. maka bertambah la hero dalam family. Happy tengok baby ni sebenarnya. Anak sendiri? maknya belum jumpa lagi.haha. Bukan senang nak cari sekarang ni.Kalau orang tanya bila nak kawin, jawapan aku belum bertemu jodoh lagi. Sila jangan tanya lagi.haha

Ketiga, aku rasa macam aku dah masuk ke transisi alam yang lebih dewasa bila mnginjak ke usia 25 tahun. Aku mula melihat dunia dari sisi yang berbeza. Jika dulu aku sibuk berimpian itu ini, sekarang aku mula berfikir bagaimana untuk merealisasikan impian itu. Ada yang mungkin tercapai dan ada yang macam mustahil je.huhu.

Dari segi fizikal rasanya takde perubahan sangat, masih maintain kurus macam dulu. Cuma sejak aku mengamalkan makan pagi (dulu aku langsung tak makan pagi), aku rasa perut macam dah sedikit maju ke hadapan.Perubahan ni memang agak merungsingkan aku.haha.

Apa yang duka 2011? rasanya macam takde sangat, cuma bila tengok kawa-kawan mula kawin sorang demi sorang, terasa jugak la ketinggalannya aku ni.haha. Nak tipu diri sendiri memang tak dapat la sebab aku sentiasa berbicara dengan diri sendiri. Apatah lagi baru-baru ni ex aku dah bertunang. Lagi la aku stress sebab aku ingat nak kawin sebelum dia kawin.hahaha.

Walau apapun aku rasa 2011 lebih berwarna-warni berbanding 2010 yang suram je. Diharap 2012 nanti akan jadi pelangi pulak, indah dan ceria. hee

"...Selamat Datang 2012..."


~ There's just too much that time cannot erase ~

1 comment:

Cik Ila said...

Selamat Tahun Baru Aaron Aziz..eh silap,Azwan Aziz.. hehe ;p