Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Sunday, September 5, 2021

Gagalkah Aku?

  "Takut gagal adalah gagal sejati,

  Takut mati adalah sebelum mati,

  Hidup ini adalah gerak...

  Dan gerak itu adalah maju..."



Pernahkah korang takut akan kegagalan?pasti pernah bukan?kita takut sesuatu yang kita lakukan menemui kegagalan.kita semua hanya mahukan kejayaan dalam apa jua perkara yang kita lakukan...tapi itu semua adalah mustahil...mana mungkin kita sentiasa berjaya sedangkan kita adalah makhluk yang serba kekurangan.

Aku juga seorang yang takut pada kegagalan...

setelah aku memperolehi banyak kejayaan..aku takut aku akan hilang segala-galanya hanya kerana sebuah kegagalan...tapi mampukah manusia selemah aku lari dari kegagalan?tak mungkin...dan akhirnya aku juga menemui sebuah kegagalan...


Sekali gagal tidak bermaksud akan gagal selamanya..

Aku juga menyedari kenyataan ini...

Jadi, aku harus bangkit dari kegagalan ini

untuk membina sebuah kejayaan...


Berjuang....naik..jatuh dan naik lagi

Kita tidak tahu apa yang akan terjadi esok..

Sebab itu kita tidak ada tempoh

Yang harus terbuang....





No comments: