Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Monday, February 18, 2013

Salahkah Aku Mencintaimu?



Memang terkadang ada sesuatu hal……..
Yang tak pernah kita sedari bahawa cinta itu kuat,
Cinta tak mengenal perbezaan,
Walau kekadang perbezaan membuat kita goyah...
Semoga kau disana menyedari bahawa "aku ada untukmu",
Biarlah malam menjadi saksi pilu nya,
Hatiku disini tanpa ada yang mahu mengerti aku,
Bahkan sampai saat ini pun.

Cinta sejati adalah cinta dimana
kau tidak mungkin meninggalkan dan melupakan orang yang kau cintai...



Aku tak ingin kau berjalan didepanku,
Aku takut tak dapat mengikutimu,
Aku tak ingin kau berjalan di belakangku,
Kutakut ku tak dapat memberi petunjuk jalan,
Aku ingin kau berjalan berdampingan denganku,
Tetap selalu bersama,
Saling memberi arah jalan kebaikan…..

Andai kau ada untukku
tak kan ada rasa sepi menyelubungiku,
Andai kau ada untukku aku merasa sangat dihargai,
Andai kau ada untukku takkan ku berjalan dengan gelisah,
Andai kau ada untukku tak kan mungkin ku rasakan derita,
Jika kau ada dan temani aku disini aku merasa tenang,
Jika kau ada dan memberiku cinta,
Semuanya akan terasa indah dan penuh harapan.


Bukan sebongkah harta yang aku cari,
Bukan sejengkal cita yang ingin aku raih,
Bukan sebidang tanah untuk boleh aku tiduri,
Bukan sekadar hidup aku di dunia ini,
Bukan juga sekuntum bunga yang akan ku petik,
Tapi……
Setitik cahaya harapan yang aku nantikan,
Cahaya yang bisa temani aku dalam kegelapan.

Saat remang senja mulai remaja,
Saat bayangmu penuhi angan sepiku,
Kugores pena di lembar biru,
Hanya dengan sebait kata cinta untukmu
"Salahkah aku yang terlampau dalam mencintaimu".

Dalam kesepian yang sunyi,
Kubayang’kan dirimu dalam anganku,
Ku ucapkan namamu dalam setiap nafasku,
Dalam kesendirianku ku ingin dekat denganmu,
Dalam kegembiraanku ingin ku sampaikan untukmu,
Hanya kau ku sayang...



~ jauh ku berjalan menyusuri gelap malam, sampai kapan harus ku tunggu? ~

No comments: