Wednesday, January 4, 2012

It's Now Or Never

Sepanjang perjalanan hidup aku yang sudah mencapai suku abad lamanya, seringkali aku bertemu dengan persimpangan-persimpangan hidup yang banyak menduga kebijaksanaan dan keberanian aku. Persimpangan-persimpangan yang memerlukan aku membuat keputusan, samada keputusan atas diri aku sendiri atau dengan bantuan idea bernas orang lain. Dan seringkali jua aku ketakutan apabila melalui satu-satu persimpangan itu. Takut tersalah pilih, takut akibat yang tidak diingini berlaku.

Ketakutan atas risiko tersalah membuat keputusan seringkali jua menyebabkan aku stress dan tertekan. Tekanan yang disimpan sorang-sorang kadangkala boleh ditahan, namun kadangkala meletus jua. Perasaan hampa dan kecewa tidak mudah utuk disimpan dan seringkali blog ini menjadi tempat ia diluahkan.



Setiap persimpangan yang aku lalui selalunya ada dua arah yang harus dipilih dan kadangkala lebih dari itu. Dan setiap kali itulah jua hati ini gundah gulana. Takut menghadapi kemungkinan kekecewaan atas pilihan arah. Takut menghadapi risiko atas pilihan itu. Sungguh aku penat untuk memilih kerana kadang-kadang aku terpaku terlalu lama di suatu persimpangan sehingga aku keliru dengan pilihan sendiri.

" It's now or never, but it looks like I'm Choosing NEVER..."






~ There's always a dillema when it come for choosing ~

4 comments:

Cik Ila said...

Mcm penyanyi Nora kata..."Persimpan Dilema..."

~ Masa berlalu..tanpaku menyedari..~ hahaha ;p

Azwan Aziz said...

@ cik ila

amboi pagi2 dah menyanyi...hehe...

KhaiRin - anies said...

sy lak sambung...

it's now or never...is it all..or nothing at all... (by o'town)

Azwan Aziz said...

Anies: hehe lagu tu mmg nostalgia...