Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Tuesday, September 6, 2011

Selamat Datang Ke Dunia

6 September 2011
8.50am

Sedang aku bersiap sedia nak gi keje, tiba-tiba mak aku menjerit:

"Wan, gi anta akak ni, dia dah nak bersalin"

Aku ingatkan mak aku gurau je, pasal tadi aku tengok akak aku rilek macam takde tanda-tanda orang sakit nak bersalin pun. Lagipun doktor cakap lagi 3 hari 9/9 baru due (nak jugak tarikh cun..haha). Lepas mak aku cakap sekali lagi baru aku percaya. Lalu aku dengan abang ipar aku segera ke Hospital Tengku Anis, nasib dekat je umah aku dengan spital.

Bila dia masuk je bilik bersalin, aku dengan abang ipar aku tunggu kat luar. Merasa jugak aku debarannya. Rupanya macam ni rasanya debaran nak tunggu bini bersalin. Aku tengok abang ipar aku resah gelisah je. Padahal ni dah anak kedua.hehe.

Tiba-tiba dengar suara budak menangis. Masa tu memang aku rasa cam nak nangis pun ada. Tak tau la nak cakap camne. Rasa terharu, gembira dan macam2 lagi rasa ada. Tapi nurse tak bagi masuk lagi. Pastu bos aku pulak call. Tak leh tengok orang senang ke? hadui...huhu.. kena gi keje jap. petangnya baru aku sempat nak gi tengok anak sedara aku yang kedua...




Ni la rupa anak sedara aku tu. Nak dukung, tapi tak berani lagi. hehe... Alhamdulillah Akak aku ok, baby pun ok. Nama belum ada lagi kot.. tapi mesti akak aku dah plan nama dia. Lupa nak cakap, ni baby boy.. nanti abang dia adala geng nak main gusti...haha


~ Tiba-tiba aku rasa dah tiba masa aku bina keluarga sendiri pulak...hee ~

2 comments:

dear anies said...

tahniah..baby syawal??

Azwan Aziz said...

Thanks khairin... baby syawal la nampaknya...hehe..