Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Wednesday, August 17, 2011

Pergi Tak Kembali

17 Ramadhan 1432

6.05pm

Entah macamana tiba-tiba terdetik di hati aku untuk hantar sms kat Anim. Dah agak lama aku tak sms dia. Saja nak ucap selamat berbuka je. Tapi balasan sms yang aku terima membuatkan hampir terlepas henfon ditangan.

-Weh, taw cte x ucuk ninggal?-

Pendek je sms tu. Tapi perkataan ninggal tu buat aku sangat terkejut. lantas aku segera call anim untuk tau berita lebih lanjut. Memang sah ucuk atau Nur Adiana Zainal dah meninggal pukul 2.05 petang.

speechless

Bukan aku nak menidakkan ketentuan Ilahi, namun aku masih terbayang wajahnya yang ceria. Dia selalu bergurau. walau macamana sedih sekalipun dia tetap tabah. Walaupun aku cuma kenal dia melalui FB, namun dia antara kawan FB yang paling rapat. Bukan jenis yang ada ketika senang, time aku susah hati pun dia tetap ada. Bagi nasihat, bagi semangat. Kadang-kadang aku dah rasa macam dia akak aku sebab dia 2 tahun lebih tua. Banyak nasihat yang dia kongsikan. selalu je dia komen kalau aku post status baru, paling kurang pun dia akan like.

Sepanjang aku mengenalinya, banyak dugaan hidup yang dia hadapi. Agak berat pada pandangan aku. Namun dia tetap tabah. Dalam seminggu dua ni, banyak kali dia update pasal sakit dia, semput dan selalu sesak nafas. Aku ingat macam sakit biasa sebab puasa dalam cuaca panas ni. Namun Allah dah tentukan segalanya. Dia dijemput mengadap Pencipta-Nya pada 17 Ramadhan, hari Nuzul Quran. Moga Arwah ditempatkan dikalangan hamba-Nya yang beriman. Al-Fatihah...





~ aku tengok wall fb arwah penuh dengan ucapan takziah, apa mungkin wall fb aku juga sebegini apabila aku tiada kelak?~

2 comments:

ecadwinkyasha said...

al-fatihah..semoga arwah ditempatkan disisi orang beriman.

Diyana Abdullah said...

sdihnya..al-fatihah.smga bahgia d cna..