Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Wednesday, March 16, 2011

Gadis Bertudung Merah

Hari ni 10 Mac, maknanya last day untuk bayar saman sebelum kena blacklist. Nak tak nak terpaksa jugak aku ke pejabat pos untuk bayar saman yang dah menimbun macam koleksi ni. 8 saman untuk speedtrap je. Tension aku dibuatnya. Kadang-kadang rasa macam nak gi keje naik basikal je. Kalau duit saman ni dikumpul-kumpul, dah boleh buat hantaran kahwin.

Sampai je kat pejabat pos, seperti yang aku dah agak.Mesti penuh dengan manusia. Kalau setakat nak beli setem 50sen, baik datang esok jela. Kebanyakan yang datang lelaki. Mungkinkah hanya lelaki yang banyak kena saman ataupun abang polis tak sampai hati nak saman golongan awek-awek cun?huhu. Kadang-kadang aku rasa nak sepak orang je kalau dengar cerita polis tak saman awek yang menggoda sikit. Tapi kalau jumpa sarjan misai, aku rasa semua kena saman je tanpa banyak cerita.haha.

Berbalik pada keadaan di pejabat pos, aku masuk jugak walaupun nampak keadaan macam kena menunggu lama je. Kalau bayar esok kang tak dapat diskaun pulak. mau aku jual kereta aku tu untuk bayar saman je.haha. Dalam keadaan yang serba tak kena ( sebab tempat duduk semua dah penuh) aku terpandang sesuatu yang membuatkan aku terpana seketika. seorang GADIS BERTUDUNG MERAH. Nampak gaya macam dia datang sorang je. Ada jugak golongan awek yang datang bayar saman ye. Tapi mungkin jugak dia datang nak beli setem ataupun sekadar menghantar sepucuk surat mintak keje.hehe. Aku terus memerhatikannya. Dia kelihatan tenang. Namun sesekali dia melihat jam ditangan. Mungkin dia dah terlambat nak pergi keje. Aku rileks je sebab dah ambik cuti half day semata-mata nak bayar saman punya pasal.Tiba-tiba akak yang duduk sebelah dia bangun setelah nombor gilirannya dipanggil. Peluang baik ni.

Tanpa memikirkan 8 saman yang bakal dibayar, aku segera duduk sebelah dia. mintak-mintak la nombor dia lambat lagi.

"Datang bayar saman ke?" aku cuba-cuba untuk memulakan perbualan.

Dia nampak agak terkejut. Mesti dia tak sangka lelaki macho macam aku akan tegur dia. (gila perasan..haha).

"Eh taklah, saya datang nak hantar surat guna pos laju. Pelik jugak sebab ramai sangat orang hari ni," lembut je jawapan. Lega sikit aku bila dengar suara dia.

"Sebab hari ni last day untuk dapat diskaun bayar saman, jadi ramai la yang datang termasuk saya.hee" dia tergelak kecil.kiut pulak aku tengok.

"Mesti awak ni suka drive laju kan?"

"Eh taklah, saya drive slow je.Tapi kereta saya yang laju sendiri. maklum la gear auto kan." Dia tergelak lagi. Aku tengok ade sorang brader macam tak puas ati je tengok kemesraan kami. Ade aku kesah? haha

"awak ni kelakar la, banyak ke kena saman?"

"adalah dalam 8. sayang jugak duit nak bayar saman ni. awak tak keje ke arini?" aku mula masuk mood soal selidik.

"banyak jugak tu. saya keje, tapi dah bagitau bos masuk lambat sikit. awak keje ke?"

" saya dah ambik cuti half day semata-mata nak bayar saman.hehe." tiba-tiba je dia bangun.

"Nombor saya tu. saya pergi dulu ye," dia berlalu sambil tersenyum. alamak nama pun tak sempat nak tanya.

lepas je selesai urusannya, dia pun berlalu sambil tersenyum lagi. begitulah cerita saman dan pertemuan aku dengan gadis bertudung merah..hehe







cerita ni hanyalah khayalan semata-mata...hehe

6 comments:

Cik Puan iLa said...

jeng3...hehehehe

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Laa.. Ingatkan betul2, rupanya cobaan je..

Azwan Aziz said...

cik ila: ape yg jeng3? hehe

hanim: hehe skrg ni busy keje... xde masa nk kuar mana2.. so leh reka cite jela..hehe

dear anies said...

dlm ati mesti ckp: ishh knape la aku x mintak no hp awekz tu td??? adoiii sengal nyer haku! ;-)

rose sensei said...

hahahahahah...walaupun rekaan semata2..saye dok imagine yg awak tu mmg ade kt pejabat pos tu..hahahaha...

Anonymous said...

gua tahu dah ending dia hahah..bukan happy ending hahahah..

ni typical cite sinetron ni hahah